Advisoa

Optimering af landingsside.

Optimering af landingsside

Fra 0% til 12,50% i konvertering

Advisoa er et konsulenthus, der hjælper virksomheder med at finde og forhandle deres betalingsløsning. 

Som Advisoas digitale vækstpartner har vores rolle været, at få trafik og henvendelser fra virksomheder, til så lav en pris som muligt.

Det involverer ikke kun annoncering, men også positionering, budskaber og hjemmeside optimering.

Efter at have sendt trafik til deres hjemmeside, og indsamlet henvendelser igennem en traditionel formular, begyndte vi i samarbejde med Advisoa at udvikle et pristjek, hvori virksomheder kunne få et estimat på deres besparelse ved at få en forhandlet betalingsaftale.

Udfordringen

Da pristjekket var færdigudviklet begyndte vi at sende trafik til siden. Dette var resultaterne fra den første test.

Tallene for foregående måned, februar 2022, så således ud:

  • Kliks til pristjek: 152
  • Henvendelser: 0
  • Konverteringsrate: 0%

For at opnå en tilfredsstillende CPA skal konverteringsraten ligge på min. 3%. På overfladen var dette ikke den bedste start. Vi havde dog sat tracking op igennem hele pristjekket, hvilket gav os data på, hvor folk faldt fra.

Med data kan vi udvikle hypoteser, og forbedre.

Fra 0% til 12,50% konverterings-rate

Vi kunne se, at langt det største frafald i pristjekket var helt i begyndelsen. Vores hypotese gik derfor på, at der manglede tillid til brandet.
(Vi fortæller mere længere nede om, hvordan vi kom frem til denne hypotese)

Vi begyndte derfor, at udvikle en “pre-lander” - en landingsside, der havde til formål at opbygge tillid, autoritet og kendskab til Advisoa. Fra denne landingsside skulle de besøgende klikke sig videre til pristjekket.

Nu så tallene pludselig en del anderledes ud:

  • Kliks til landingsside: 512
  • Kliks til pristjek: 176
  • Henvendelser 22

Pludselig var der en del mere data at arbejde med. Hvordan så konverterings raten så ud?

  • Klik til henvendelse: 4,29%
  • Pristjek til henvendelse: 12,50%

Vores hypotese viste sig altså at være korrekt. Det var ikke nogen tilfældighed.

Gemini Digital / Advisoa

Hvordan “gættede” vi rigtigt?

Når vi optimerer bruger vi ikke gætværk. Efter millioner af kroner i annonceomkostninger og hundredtusindvis af kliks, har vi udviklet et system, der fortæller os præcist hvordan vi skal optimere en kampagne.

Det interne navn for dette system er “Kæden”.

En kæde er aldrig stærkere end det svageste led. Ligeledes er en kampagne er aldrig stærkere end det svageste element. Kæden identificerer det svageste led, og fortæller os præcist hvordan vi forstærker leddet.

Kæden er kodet op til vores kunders hjemmeside og annonceplatforme, og importerer data en gang i timen, som den præsenterer på et sølvfad til os.

I dette tilfælde fortalte Kæden os, at konverterings raten var det svageste led, og derefter hvilket led i konverteringsraten, der var svagest.

Med den viden, ved vi nøjagtigt hvor og hvordan vi skal sætte ind for at øge konverteringsraten.

Hvis dine kampagner ikke lever op til dine forventninger kan du gratis få lov at prøve Kæden på din forretning. Tag kontakt her, så ringer vi dig op og giver dig en gennemgang af hvor dine kampagner halter, og hvad du kan gøre ved det.