Vi arbejder med marketing som var det it-data

Vi har bygget en algoritme kaldet
“Selv-Intelligent Marketing”, og har gjort for “almindelig marketing”, hvad lommeregneren gjorde for hovedregning.

Marketing

“En god annonce bringer kun opmærksomhed til din forretning. Markedsføring handler om alt det, der sker efter du har fået opmærksomheden”

Det er ikke nok at få opmærksomhed. Hvis ikke du kan tilbyde noget af værdi, og gøre det nemt, at handle med dig, forsvinder den opmærksomhed meget hurtigt et andet sted hen.

Hvis du har styr på din markedsføring kommer du til at sparke r*v med din annoncering, fordi du:

👉 Sælger noget som folk brændende ønsker

👉 Gør det nemt at få fat i det.

👉 Vi har skåret markedsføringen ud i 4 elementer.

Produkt

Hvad er dit produkt? Hvordan løser det markedets problemer? Skiller det sig ud fra hvad alle de andre laver?

Målgruppe

Hvem prøver du at kommunikere til? Hvilke problemer holder dem vågne om natten? Har du styr på hvad deres egentlig pain points er?

Offer

Dit offer er broen mellem dit produkt og din målgruppe. Har du styr på, hvordan du får folk ind i din forretning, og positionerer dig selv og dit produkt som værende det eneste rigtige sted at komme til for din målgruppe?

Funnel

Hvad sker der efter folk klikker dine annoncer? Er oplevelsen navigerbar og intuitiv, og matcher den det budskab de blev fanget af i dine annoncer? Har du gjort det let og attraktivt for dem enten at købe eller lave en henvendelse?

Har din forretning styr på markedsføringen?

Først når der er styr på ovenstående elementer kan vi begynde at tage et seriøst kig på dine annoncer. Første skridt her er, at finde ud hvilke platforme dit produkt er bedst egnet til.

👉  Google er det stærkeste værktøj, hvis dit produkt løser et problem som folk aktivt søger efter en løsning på, eller hvis dit produkt er alment kendt.

  👉  Sociale Medier som Facebook, Instagram, Snapchat og TikTok er velegnet til de fleste typer produkter. Her handler det i højere grad om at have en lind strøm af godt content, da det er et af kerne-elementerne for at få succes på disse platforme.

👉  Sælger du B2B eller meget dyre produkter, er LinkedIn et oplagt valg. På grund af LinkedIns super skarpe målretning er det vigtigt, at have styr på sin målgruppe.

👉  Har du et produkt indenfor bolig, design, eller interiør, er Pinterest ofte en overset perle. En stor del af Pinterests brugere kommer hertil, netop for at finde inspiration til deres bolig eller stil.


Der kommer utallige nye platforme til hele tiden. Du behøver ikke (og skal ikke) være tilstede på dem alle sammen.
Vi anbefaler typisk vores kunder at starte med 1 eller 2 platforme, og udvide til sekundære platforme i takt med at vi vækster de første 2 kanaler.

Få en uforpligtende snak med en nørd om din forretning, og find ud af om vi er et match.

Hvordan set et forløb ud?

Samarbejdet forløber ens, uanset om vi skal arbejde med Google, Facebook, LinkedIn eller noget helt fjerde.

1. Kick-off interview:
Vi starter med et kick-off interview, hvor vi blandt andet går i dybden med jeres forretning, kunder, tal og ønsker for samarbejdet.

2. Research:
Herefter tager vi denne viden, og går i gang med en dybdegående markeds- og konkurrentanalyse. Her lærer vi mere om jeres marked, hvordan konkurrenterne annoncer og positionerer sig. Vi graver også dybt i jeres eksisterende data på både annoncekonti og analytics platforme.

3. Roadmap:
I research fasen genererer vi en helt masse idéer. Dem prioriterer og planlægger vi ud over de kommende 3-12 måneder, sammen med evt. højtider, sæsoner, og planlagte events for jeres forretning eller industri. Dette roadmap bliver hjørnestenen for samarbejdet, og noget vi sammen kommer til at kigge igennem på vores løbende statusmøder.

4. Annoncering påbegyndes:
Herefter påbegyndes annonceringen. I starten forsøger vi typisk at finde “fundamentet” – det vil sige, hvordan reagerer markedet på de første kampagner? Hvor mange klikker? Hvor mange konverterer? Hvordan bevæger folk sig på hjemmesiden? Det er her vi får feedback fra markedet og begynder at finde ud af hvor det største fokus skal lægges over de kommende måneder. Skal vi bruge bedre content? Skal vi lave bedre offers? Skal vi optimere hjemmesiden? Skal vi have bedre tracking?

5. Løbende optimering:
Når først annonceringen er i gang begynder det “rigtige” arbejde. Det er nu vi ser på dataen, og lader den guide os, så vi gerne skulle blive bedre, dygtigere og klogere måned efter måned og generere bedre og bedre resultater for dig og din virksomheden.

6. Løbende statusmøder:
Allerede på kick-off mødet aftaler vi typisk det første statusmøde, og kommer herefter til at afholde månedlige statusmøder. På disse statusmøder kommer vi til at gennemgå hvad der er lavet den sidste måned, dele vores læringer med jer, se på planen for den kommende måned, og kigge igennem roadmappet sammen og tilpasse/ændre det efter behov.

Kommunikationen i et samarbejde

Hos Gemini er transparens og ærlighed en af vores kerneværdier – vi vil hellere have at I fortæller præcis hvad I tænker, uanset om det er godt eller skidt.

God kommunikation fører til et meget bedre samarbejde, der på både den korte og lange bane fører til bedre resultater. I praksis kommer vi til at have et månedligt statusmøde hvor i vi gennemgår følgende:

👉  Hvordan er kampagnerne gået den seneste måned? Hvad er resultaterne, og hvad har vi lært?

👉  Hvad er planen for den kommende måned?

👉  Er der noget, der skal tilføjes eller ændres i Roadmappet?

👉  Løst og fast, og generelle spørgsmål?

I slutningen af hvert møde aftaler vi datoen for næste møde. I denne mødeindkaldelse kommer til at være en agenda, der sørger for at vi får fulgt op på de aftaler, der er blevet lavet på det netop afsluttede møde.

Vi er naturligvis altid at træffe på både email og telefon, og stræber efter at vende tilbage indenfor 24 timer, hvis ikke vi vender tilbage med det samme.