Lej-en-dj.dk

Lancering af Facebook kampagne.

Lancering af Facebook kampagne

Fra 368 kr. til 141 kr. Per Henvendelse i første måned

Lej en DJ er en event virksomhed, der igennem et stort netværk af private DJ’s finder den helt rette DJ til forskellige arrangementer som bryllupper, runde fødselsdage og firmaevents.

Som Lej en DJ digitale vækstpartner har vi hjulpet med at vækste deres allerede fornuftige forretning til nye højder, ved at få endnu flere henvendelser ind fra deres forskellige kanaler, som Facebook Ads og Google Ads.

Lej en DJ havde allerede en ganske fornuftig kanal i Google Ads, hvor vi begyndte at optimere hele deres konto. Vi så dog et uudnyttet potentiale i deres Facebook annoncering, da deres pris per henvendelse gradvist var steget over deres smertegrænse, og budgettet kun var 1/10 af deres forbrug på Google.

Udfordringen

Vi overtog officielt Lej en DJs konto i marts 2022, og havde alt kampagne materiale klar til igangsættelse 1/3.

Tallene for foregående måned, februar 2022, så således ud:

  • Spend: 13.990,36 kr.
  • Henvendelser: 38
  • Pris per henvendelse: 368,17 kr.

Efter en dybdegående analyse af kontoen og de forskellige annoncer, valgte vi at stoppe alle de eksisterende kampagner, for at genopbygge kontoen fra bunden efter vores eget framework.

Ved at analysere hvilke annoncer, der havde performet bedst, kombineret med vores egen indledende research-fase, kom vi frem til en række målgrupper, budskaber og content, som vi ville teste af.

Fra 368 kr. til 141 kr. per henvendelse

Vi havde i samarbejde med kunden valgt, at starte første måned konservativt ud, teste vandende og få noget data på lead-kvaliteten inden vi begyndte at skalere.

Tallene for marts 2022 endte således:

  • Spend: 16.225,38 kr.
  • Henvendelser: 115
  • Pris per henvendelse: 141,09 kr.

På tværs af kontoen faldt prisen per henvendelse med 61,67%. Leadkvaliteten viste sig også, at være lige så god, som de leads, der blev hentet i februar måned.

Der var altså intet fald i kvaliteten, på trods af at lead prisen næsten var en 1/3 af før-prisen.

Her er nogle af de ting, der var meget til at give os momentum fra start.

Hvordan skar vi næsten 2/3 af lead prisen i første måned?

Uanset hvor meget vi gerne ville, kan vi ikke tage hele æren for succesen. Der var flere ting, der spillede sammen, for at give os gode forudsætninger.

  • Lej en DJ er allerede en veludviklet forretning, der har styr på deres tal, og har en konverteringsoptimeret hjemmeside. Derudover gav de os relativt frie hænder til at styre deres annoncer.
  • Igennem vores indledende research havde vi dannet en rigtig god forståelse for markedet, produktet, målgruppen, og konkurrenterne. Det gav os et kæmpe forspring, da vi ikke behøvede at gætte os frem til hvordan og til hvem vi skulle kommunikere.
  • Vores stabile Facebook konto opbygning gjorde, at vi fik testet effektivt, og hentet alle besøgende og interagerende, som ikke var konverteret, tilbage.

“POFA Analyse”

Er en af de vigtigste analyser vi foretager.

Som en del af onboarding-flowet for vores kunder har vi en række forskellige analyser vi udfører, for at danne os en dyb forståelse for forretning, markedet og vores kunders kunder.
Vi skal kunne tale til dem i et sprog de forstår, og fange dem på måder, der giver mening for dem.

Igennem POFA analysen kigger vi igennem de vigtigste elementer af kundens forretning, set fra et marketing perspektiv. Vi vurderer alle 4 elementer på en skala fra 1-5, og det element, der scorer lavest, er der de lavest-hængende frugter som regel hænger.

Minimum 2 konsulenter udfører POFA analysen, for at få et fyldestgørende billede fra mere end ét perspektiv.

Hvis jeres kampagner ikke går helt som i ønsker det, kan det være fordi i kigger det forkerte sted, og ikke går efter de lavest-hængende frugter først.

Hvis du kunne tænke dig nogle friske øjne på din forretning og kampagner, kan du booke en gratis POFA analyse her – så tager vi et kig på din forretning, og hjælper dig med at finde ud af hvor din energi er bedst brugt.